Att vika t-shirts & 2012

Kom nyss hem från praktiken och är sjukt mör. Dagen bestod av kartonger, vika kläder och vika ännu mer kläder. Så med tanke på detta kan jag ju berätta för er att det är riktigt irriterande när folk inte kan anstränga sig och vika sakerna igen. Stod nämligen och vek en lååång hylla med t-shirts idag. Skit fint tänkte jag när jag var klar. Ser sedan hur en tjej kollar på tröjorna. "great hon har antagligen sett att jag fixat hyllan och viker antagligen plagget, samt lägger det på sin plats". MEN NEJ! Hon är där och sliter, slänger upp tröjan på hyllan och går vidare. Big deal tänker ni..Men jag ska säga er att om man har fixat tröjor i en timme så är det där jordens undergång. Vad är det svåra med att vika en tröja och sedan lägga tillbaka den? Man vill ju bara grina..

På tal om jordens undergång (2012) så pratade jag, Bella och Anneli om det på bussen hem idag. Bella förklarade att hon skulle hinna med så mkt..exempelvis, att åka jorden runt, skaffa barn, gifta sig, skilja sig osv..Riktigt köriga två-tre år för Bella. Anneli däremot verkade inte ha några planer alls, hon tror inte ens att jorden ska gå under. Jag ska därför ha Anneli vid min sida (om nu jorden går under) och säga, "vad var det jag sa Anneli".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0